JavaveAndroidHakkında

Android Yazılım geliştirme konusunda sürekli bilgi akışı sağlayan, soru-cevaplar ile öğrenme gerçekleştirmeyi amaçlayan bir eğitim süreci planlıyoruz.

14 Mart 2015 Cumartesi

Android-ActivityLifeCycleYönetimi-BirActivityDuraklatmakVeDevamEttirmek

23:44

Bir Activity Duraklatmak ve Devam Ettirmek


                Normal uygulama kullanımı sırasında, ekranda aktif olan activity diğer görsel bileşenler tarafından arka plana itilir ve activty’i pause konumuna geçirir. Örneğin, yarı-transparan bir activity (dialog kutuları gibi) açıldığında, bir önceki activity pause edilir. Diğer activity ekranda kaldığı sürece asıl ekran dikkat dışıdır ve paused (duraklatılmış) konumda bekler.
                Activity tamamen görünmez olur ve arka plana geçirilirse, Stopped(durdurulmuş) konuma geçer. (Bir sonraki konu bununla alakalı olacak)
                Activity’niz paused duruma geçtiğinde, sistem uygulamanızın sürdürdüğü işlemleri durdurmak için veya kullanıcının son işlemlerini kaydetmek için kullanabileceğiniz activity’niz içinde kodlanmış olan onPause() metodunu çağırır. Eğer kullanıcı paused durumdan activity’e geri dönüş yaparsa sistem uygulamanıza devam etmek için onResume() metodunu çağırır.

NOT:
Activity’niz onPause() metodunu çağırdığı anda, bu kullanıcını bir süre sonra uygulamanıza veya activity’nize geri döneceği anlamına gelir. Ancak genelde böyle olmaz ve kullanıcı activity’den tamamen ayrılır.



Activity’niz yarı transparan bir view tarafından arka plana itildiğinde, sistem onPause() metodunu çağırır ve activity paused(1) durumda bekler. Eğer kullanıcı activity’niz paused konumundayken geri gelirse, sistem onResume() (2) metodunu çağırır.

Activitynizi Duraklatmak


                Sistem onPause() metodunu çağırdığında bunun anlamı activity’ni kısmen görünür durumdadır. Ancak durum buna işaret etse de genel olarak kullanıcı activity’den ayrılmıştır ve yakında activity’niz Stopped duruma geçecek demektir. onPause() metodunu kullanmanız gereken durumlar;
·         CPU tüketebilecek, Animasyon veya diğer süregelen işlemleri duraklatmak için,
·         Kaydedilmeyen değişiklikleri sormak için ( tabii ki kullanıcının bu şekilde bir uyarı almasını gerektiren bir uygulama geliştiriyorsanız. Örneğin bir e-mail uygulaması…)
·         Broadcast Receivers(Yayın algılayıcılar), sensor işlemleri veya stopped durumda cihazın pil ömrünü azaltacak diğer kaynakların kullanıldığı uygulamalarda..
Örneğin, uygulamanız Kamera kullanıyorsa onPause() metodu kamerayı serbest bırakmak için ideal bir yerdir.

ÖRNEK:
@Override
public void onPause() {
    super.onPause();  // Always call the superclass method first

    // Release the Camera because we don't need it when paused
    // and other activities might need to use it.
    if (mCamera != null) {
        mCamera.release()
        mCamera = null;
    }
}

Genellikle, kullanıcı değişikliklerini geçici depolama alanlarına kaydetmek için onPause() metodunu kullanmamalısınız.  Bu işlemler için bu metodu kullanmanız gereken tek durum e-mail vb uygulamalarda olduğu gibi otomatik-kaydetme özelliği sağlamak istediğinizi zamanlardır. Ancak, bu işlemi yaparken CPU’nun yoğun kullanıldığı bir onPause()metodu kodlamaktan kaçınmalısınız.(DB yazma işlemleri tanımlamak gibi...) Çünkü bu işlem sırasında sistem kaynakları, geçiş yapılan diğer activity için yeteri kadar alan sahip olmayacağından kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecek bir işlem tanımlamış olursunuz.(yüksek sistem kaynağı kullanımına yol açabilecek işlemleriniz için onStop() metodunu kullanmalısınız.
NOT:
Activity’niz paused durumundayken, Activity örneği bellekte bir yer tutar ve activity e devam edileceği bu örnek geri çağırılır. Bu durumda activity’nizin bileşenlerini yeniden hazırlamanıza gerek yoktur.

Activitynizi Devam Ettirmek


                Kullanıcı activity’nizi durdurulmuş durumdan devam ettireceği zaman, sistem onResume() metodunu çağırır.
                Dikkat etmeniz gereken husus, activity’niz ilk defa oluşturulurken ve her ön plana çıkarılma durumunda bu metot sistem tarafından çağırılır. Eğer onPause() metoduyla durdurduğunuz işlemler varsa veya activity her Resumed duruma geçerken hazırlamanız gerek bileşenler var ise onResume() metodunu uygulamalı ve bu hazırlık kodlarını burada tanımlamanız gerekir.(durdurulan animasyonu tekrar başlatmak veya kullanıcını en son kaldığı konumları tekrar yüklemek için…)
                Aşağıdaki örnekte daha önce bahsedilen onPause() metodunun devamı olacak şekilde tanımlanmış bir onResume() metodu yer almaktadır.

 ÖRNEK:
@Override

public void onResume() {

    super.onResume();  // Always call the superclass method first



    // Get the Camera instance as the activity achieves full user focus

    if (mCamera == null) {

        initializeCamera(); // Local method to handle camera init

    }

}


Soru ve Görüşleriniz için: AndroidVeJava

14 Mart 2015 Cumartesi

Android-ActivityLifeCycleYönetimi-BirActivityDuraklatmakVeDevamEttirmek

Bir Activity Duraklatmak ve Devam Ettirmek


                Normal uygulama kullanımı sırasında, ekranda aktif olan activity diğer görsel bileşenler tarafından arka plana itilir ve activty’i pause konumuna geçirir. Örneğin, yarı-transparan bir activity (dialog kutuları gibi) açıldığında, bir önceki activity pause edilir. Diğer activity ekranda kaldığı sürece asıl ekran dikkat dışıdır ve paused (duraklatılmış) konumda bekler.
                Activity tamamen görünmez olur ve arka plana geçirilirse, Stopped(durdurulmuş) konuma geçer. (Bir sonraki konu bununla alakalı olacak)
                Activity’niz paused duruma geçtiğinde, sistem uygulamanızın sürdürdüğü işlemleri durdurmak için veya kullanıcının son işlemlerini kaydetmek için kullanabileceğiniz activity’niz içinde kodlanmış olan onPause() metodunu çağırır. Eğer kullanıcı paused durumdan activity’e geri dönüş yaparsa sistem uygulamanıza devam etmek için onResume() metodunu çağırır.

NOT:
Activity’niz onPause() metodunu çağırdığı anda, bu kullanıcını bir süre sonra uygulamanıza veya activity’nize geri döneceği anlamına gelir. Ancak genelde böyle olmaz ve kullanıcı activity’den tamamen ayrılır.



Activity’niz yarı transparan bir view tarafından arka plana itildiğinde, sistem onPause() metodunu çağırır ve activity paused(1) durumda bekler. Eğer kullanıcı activity’niz paused konumundayken geri gelirse, sistem onResume() (2) metodunu çağırır.

Activitynizi Duraklatmak


                Sistem onPause() metodunu çağırdığında bunun anlamı activity’ni kısmen görünür durumdadır. Ancak durum buna işaret etse de genel olarak kullanıcı activity’den ayrılmıştır ve yakında activity’niz Stopped duruma geçecek demektir. onPause() metodunu kullanmanız gereken durumlar;
·         CPU tüketebilecek, Animasyon veya diğer süregelen işlemleri duraklatmak için,
·         Kaydedilmeyen değişiklikleri sormak için ( tabii ki kullanıcının bu şekilde bir uyarı almasını gerektiren bir uygulama geliştiriyorsanız. Örneğin bir e-mail uygulaması…)
·         Broadcast Receivers(Yayın algılayıcılar), sensor işlemleri veya stopped durumda cihazın pil ömrünü azaltacak diğer kaynakların kullanıldığı uygulamalarda..
Örneğin, uygulamanız Kamera kullanıyorsa onPause() metodu kamerayı serbest bırakmak için ideal bir yerdir.

ÖRNEK:
@Override
public void onPause() {
    super.onPause();  // Always call the superclass method first

    // Release the Camera because we don't need it when paused
    // and other activities might need to use it.
    if (mCamera != null) {
        mCamera.release()
        mCamera = null;
    }
}

Genellikle, kullanıcı değişikliklerini geçici depolama alanlarına kaydetmek için onPause() metodunu kullanmamalısınız.  Bu işlemler için bu metodu kullanmanız gereken tek durum e-mail vb uygulamalarda olduğu gibi otomatik-kaydetme özelliği sağlamak istediğinizi zamanlardır. Ancak, bu işlemi yaparken CPU’nun yoğun kullanıldığı bir onPause()metodu kodlamaktan kaçınmalısınız.(DB yazma işlemleri tanımlamak gibi...) Çünkü bu işlem sırasında sistem kaynakları, geçiş yapılan diğer activity için yeteri kadar alan sahip olmayacağından kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecek bir işlem tanımlamış olursunuz.(yüksek sistem kaynağı kullanımına yol açabilecek işlemleriniz için onStop() metodunu kullanmalısınız.
NOT:
Activity’niz paused durumundayken, Activity örneği bellekte bir yer tutar ve activity e devam edileceği bu örnek geri çağırılır. Bu durumda activity’nizin bileşenlerini yeniden hazırlamanıza gerek yoktur.

Activitynizi Devam Ettirmek


                Kullanıcı activity’nizi durdurulmuş durumdan devam ettireceği zaman, sistem onResume() metodunu çağırır.
                Dikkat etmeniz gereken husus, activity’niz ilk defa oluşturulurken ve her ön plana çıkarılma durumunda bu metot sistem tarafından çağırılır. Eğer onPause() metoduyla durdurduğunuz işlemler varsa veya activity her Resumed duruma geçerken hazırlamanız gerek bileşenler var ise onResume() metodunu uygulamalı ve bu hazırlık kodlarını burada tanımlamanız gerekir.(durdurulan animasyonu tekrar başlatmak veya kullanıcını en son kaldığı konumları tekrar yüklemek için…)
                Aşağıdaki örnekte daha önce bahsedilen onPause() metodunun devamı olacak şekilde tanımlanmış bir onResume() metodu yer almaktadır.

 ÖRNEK:
@Override

public void onResume() {

    super.onResume();  // Always call the superclass method first



    // Get the Camera instance as the activity achieves full user focus

    if (mCamera == null) {

        initializeCamera(); // Local method to handle camera init

    }

}


Soru ve Görüşleriniz için: AndroidVeJava

14 Mart 2015 Cumartesi

Android-ActivityLifeCycleYönetimi-BirActivityDuraklatmakVeDevamEttirmek

Bir Activity Duraklatmak ve Devam Ettirmek


                Normal uygulama kullanımı sırasında, ekranda aktif olan activity diğer görsel bileşenler tarafından arka plana itilir ve activty’i pause konumuna geçirir. Örneğin, yarı-transparan bir activity (dialog kutuları gibi) açıldığında, bir önceki activity pause edilir. Diğer activity ekranda kaldığı sürece asıl ekran dikkat dışıdır ve paused (duraklatılmış) konumda bekler.
                Activity tamamen görünmez olur ve arka plana geçirilirse, Stopped(durdurulmuş) konuma geçer. (Bir sonraki konu bununla alakalı olacak)
                Activity’niz paused duruma geçtiğinde, sistem uygulamanızın sürdürdüğü işlemleri durdurmak için veya kullanıcının son işlemlerini kaydetmek için kullanabileceğiniz activity’niz içinde kodlanmış olan onPause() metodunu çağırır. Eğer kullanıcı paused durumdan activity’e geri dönüş yaparsa sistem uygulamanıza devam etmek için onResume() metodunu çağırır.

NOT:
Activity’niz onPause() metodunu çağırdığı anda, bu kullanıcını bir süre sonra uygulamanıza veya activity’nize geri döneceği anlamına gelir. Ancak genelde böyle olmaz ve kullanıcı activity’den tamamen ayrılır.



Activity’niz yarı transparan bir view tarafından arka plana itildiğinde, sistem onPause() metodunu çağırır ve activity paused(1) durumda bekler. Eğer kullanıcı activity’niz paused konumundayken geri gelirse, sistem onResume() (2) metodunu çağırır.

Activitynizi Duraklatmak


                Sistem onPause() metodunu çağırdığında bunun anlamı activity’ni kısmen görünür durumdadır. Ancak durum buna işaret etse de genel olarak kullanıcı activity’den ayrılmıştır ve yakında activity’niz Stopped duruma geçecek demektir. onPause() metodunu kullanmanız gereken durumlar;
·         CPU tüketebilecek, Animasyon veya diğer süregelen işlemleri duraklatmak için,
·         Kaydedilmeyen değişiklikleri sormak için ( tabii ki kullanıcının bu şekilde bir uyarı almasını gerektiren bir uygulama geliştiriyorsanız. Örneğin bir e-mail uygulaması…)
·         Broadcast Receivers(Yayın algılayıcılar), sensor işlemleri veya stopped durumda cihazın pil ömrünü azaltacak diğer kaynakların kullanıldığı uygulamalarda..
Örneğin, uygulamanız Kamera kullanıyorsa onPause() metodu kamerayı serbest bırakmak için ideal bir yerdir.

ÖRNEK:
@Override
public void onPause() {
    super.onPause();  // Always call the superclass method first

    // Release the Camera because we don't need it when paused
    // and other activities might need to use it.
    if (mCamera != null) {
        mCamera.release()
        mCamera = null;
    }
}

Genellikle, kullanıcı değişikliklerini geçici depolama alanlarına kaydetmek için onPause() metodunu kullanmamalısınız.  Bu işlemler için bu metodu kullanmanız gereken tek durum e-mail vb uygulamalarda olduğu gibi otomatik-kaydetme özelliği sağlamak istediğinizi zamanlardır. Ancak, bu işlemi yaparken CPU’nun yoğun kullanıldığı bir onPause()metodu kodlamaktan kaçınmalısınız.(DB yazma işlemleri tanımlamak gibi...) Çünkü bu işlem sırasında sistem kaynakları, geçiş yapılan diğer activity için yeteri kadar alan sahip olmayacağından kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecek bir işlem tanımlamış olursunuz.(yüksek sistem kaynağı kullanımına yol açabilecek işlemleriniz için onStop() metodunu kullanmalısınız.
NOT:
Activity’niz paused durumundayken, Activity örneği bellekte bir yer tutar ve activity e devam edileceği bu örnek geri çağırılır. Bu durumda activity’nizin bileşenlerini yeniden hazırlamanıza gerek yoktur.

Activitynizi Devam Ettirmek


                Kullanıcı activity’nizi durdurulmuş durumdan devam ettireceği zaman, sistem onResume() metodunu çağırır.
                Dikkat etmeniz gereken husus, activity’niz ilk defa oluşturulurken ve her ön plana çıkarılma durumunda bu metot sistem tarafından çağırılır. Eğer onPause() metoduyla durdurduğunuz işlemler varsa veya activity her Resumed duruma geçerken hazırlamanız gerek bileşenler var ise onResume() metodunu uygulamalı ve bu hazırlık kodlarını burada tanımlamanız gerekir.(durdurulan animasyonu tekrar başlatmak veya kullanıcını en son kaldığı konumları tekrar yüklemek için…)
                Aşağıdaki örnekte daha önce bahsedilen onPause() metodunun devamı olacak şekilde tanımlanmış bir onResume() metodu yer almaktadır.

 ÖRNEK:
@Override

public void onResume() {

    super.onResume();  // Always call the superclass method first



    // Get the Camera instance as the activity achieves full user focus

    if (mCamera == null) {

        initializeCamera(); // Local method to handle camera init

    }

}


Soru ve Görüşleriniz için: AndroidVeJava